De ouders van onze leerlingen zien wij als onze belangrijkste educatieve partner. Daarom investeren we in onderlinge relatie, vertrouwen en samenwerking. We vinden het belangrijk dat ouders zich betrokken voelen bij zowel de ontwikkeling van hun kind (ouderbetrokkenheid) als bij de schoolorganisatie (ouderparticipatie).
We betrekken ouders zoveel mogelijk bij de ontwikkeling van hun kind, door middel van laagdrempelig contact en uitnodigingen voor ouder(kind-)gesprekken.
Daarnaast wordt bij de organisatie van ons onderwijs met regelmaat een beroep gedaan op ouders. Dit varieert van ouderhulp in de klas of bij uitstapjes, tot het organiseren en begeleiden van schoolbrede activiteiten i.s.m. onze zeer actieve en betrokken oudervereniging.
Communicatie
Een open communicatie tussen ouders en school vinden we belangrijk, ouders zijn bij ons dan ook altijd welkom voor een persoonlijk gesprek. Voor het uitwisselen van korte berichtjes en foto's van activiteiten, het uitnodigen voor gesprekken en het vragen om hulp van ouders gebruiken we de ouderapp Parro. Ook voor het delen van schoolbrede informatie door de directie wordt Parro gebruikt. Deze informatie wordt zoveel mogelijk gebundeld in de nieuwsbrief, die tweewekelijks verschijnt.
Ouder(kind-)gesprekken
Gedurende het schooljaar vinden er op vier vaste momenten gesprekken plaats, waarin de ontwikkeling van de leerling wordt besproken met de ouders. Omdat we het belangrijk vinden dat de leerling zelf ook zoveel mogelijk wordt meegenomen hierin, kiezen we bij een aantal momenten voor ouder-kindgesprekken.
Rapportage
Alle leerlingen van groep 1 t/m 8 krijgen twee keer per jaar een rapport mee naar huis, rond medio februari en aan het einde van het schooljaar. Eerder in het schooljaar, voorafgaand aan de oudergesprekken eind november, krijgen alle leerlingen een sociaal-emotioneel portfolio mee naar huis. Hierin is door zowel de leerkracht als de leerling aangegeven hoe het staat met het welbevinden en werkhouding van de leerling en het inzicht in hun leerproces.
Tevens bevatten de rapporten bij de leerlingen van groep 3 t/m 8 de uitdraaien van het Cito Leerlingvolgsysteem, waarop de vorderingen van de leerlingen te zien zijn.